#KOLENUIT
Nederland zonder kolencentrales; het moet. In het nieuwe klimaatakkoord heeft Nederland met andere landen afgesproken dat de temperatuur deze eeuw met niet meer dan 1,5 graad mag stijgen. Ook is Nederland door de rechter verplicht om in 2020 25% minder CO2 uit te stoten. Zoals het nu gaat, komen we uit op slechts 19%. We moeten zo snel mogelijk afkicken van fossiele brandstoffen!

#WINDAAN
Nederland zonder kolencentrales; het kán. Onderzoeksbureau ECN berekende dat we per direct alle kolencentrales kunnen sluiten. Het licht blijft branden en het kost per huishouden slechts 88 cent per maand extra. Dat is geen geld voor schonere lucht en een gezond klimaat. Ook groeit schone energie harder dan ooit tevoren. In Nederland waait het vaak en hard. Met meer windenergie wekken we schoon en veilig elektriciteit op.

Samen maken we Nederland een stukje schoner. Alvast bedankt!

BESTE MINISTER HENK KAMP,
SLUIT ALLE KOLENCENTRALES

Ik roep u op om nog voor 2020 alle kolencentrales in Nederland te sluiten. Dit is de makkelijkste en goedkoopste manier om de Nederlandse CO2-uitstoot snél naar beneden te brengen. Zo komen we onze belofte na om de temperatuur deze eeuw met niet meer dan 1,5 graad te laten stijgen. Kolenstroom behoort tot het verleden, geef mij maar wind!

Ja, ik blijf graag op de hoogte van nieuws

Bedankt!

Heb je nog een paar seconden tijd? Deel dan deze belangrijke petitie met je vrienden en familie. Wil je meer doen voor onze campagne tegen vervuilende kolencentrales en vóór schone energie, en doe een eenmalige donatie ( €2,- per sms).

Samen maken we Nederland een stukje schoner!

Deel nu de petitie!

#KOLENUIT

#WINDAAN
Nederland zonder kolencentrales; het kán. Onderzoeksbureau ECN berekende dat we per direct alle kolencentrales kunnen sluiten. Het licht blijft branden en het kost per huishouden slechts 88 cent per maand extra. Geen geld voor schonere lucht en een gezond klimaat. Ook groeit schone energie harder dan ooit tevoren. In Nederland waait het vaak en hard. Met meer windenergie wekken we schoon en veilig elektriciteit op.

Samen maken we Nederland een stukje schoner. Alvast bedankt!