IK WIL EEN WERELD ZONDER WEGWERPPLASTIC

Ja, ik wil een wereld zonder wegwerpplastic. Daarom roep ik voedselbedrijven en supermarkten op overbodige verpakkingen van wegwerpplastic uit te bannen.

Greenpeace beschermt je gegevens en geeft ze niet aan derden voor commerciële doeleinden. Lees ook ons privacystatement en de algemene voorwaarden van deze actie. Vul je je telefoonnummer in? Dan kan Greenpeace jou telefonisch benaderen voor giftverzoeken of updates rondom lopende campagnes.

Voedselbedrijven en supermarkten zijn verslaafd aan wegwerpplastic. Maar onze oceanen betalen de prijs.
Dit probleem moeten we bij de bron aanpakken. Daarom roep ik grote bedrijven als Coca-Cola, Nestlé en Ahold op om hun verantwoordelijkheid te nemen en wegwerpplastic uit te bannen. Samen werken we aan een wereld zonder wegwerpplastic.

Bedankt voor je handtekening !

Ken je nog meer mensen die een wereld zonder wegwerpplastic willen? Deel dan deze petitie met ze via Facebook of Twitter.

Meer doen? Deze campagne zou zonder donaties van supporters niet bestaan. Greenpeace neemt namelijk geen overheidssubsidies aan, of geld van bedrijven. Met een kleine bijdrage van jou kunnen we ons blijven inzetten voor plasticvrije oceanen. Super als je meehelpt!

EEN VUILNISWAGEN PER MINUUT

Iedere minuut belandt er een vuilniswagenlading aan plastic afval in zee. Voedselbedrijven en supermarkten zijn verslaafd aan goedkoop en makkelijk wegwerpplastic. Maar onze oceanen betalen de prijs.

Op de meest afgelegen plekken op aarde en in zee worden Coca-Colaflesjes, Twix-wikkels en plastic boodschappentassen teruggevonden. Dit kan anders! Supermarkten en voedselbedrijven hebben de oplossing in handen. Zij moeten investeren in alternatieven voor wegwerpplastic en kiezen voor recycling in plaats van nieuw plastic.

EEN LANGZAME DOOD

Dieren zien plastic afval aan voor voedsel. En met een maag vol onverteerbaar plastic, past er geen eten meer bij. Jaarlijks overlijden al meer dan 100.000 zeedieren aan de gevolgen van hun onbedoelde plasticdieet. Wetenschappers schatten dat 1 op de 3 zeeschildpadden en meer dan de helft van de walvissen plastic heeft ingeslikt.

Supermarkten en voedselbedrijven roepen ons toe dat recycling de oplossing is. Toch wordt ruim 90% van ons plastic niet gerecycled. We moeten plasticvervuiling bij de bron aanpakken: de productie van nieuw wegwerpplastic moet stoppen.

Wat is jouw reden om deze petitie te tekenen?