Eindelijk minder zwerfafval:
I STATIEGELD!

Ja, ik wil statiegeld. Daarom roep ik supermarkten op hun verzet hiertegen te staken.

Ik houd van schone straten en zeeën zonder plasticsoep. Daarom ben ik voor statiegeld op kleine flesjes en blikjes. Dit voorjaar kan de Tweede Kamer dit invoeren. Maar supermarkten lobbyen achter de schermen tégen statiegeld. We kunnen ze nu nog tegenhouden. Stop de vieze lobby. Kies voor statiegeld!

Bedankt voor je handtekening !

Ken je andere voorstanders van statiegeld? Deel dan deze petitie met ze via Facebook of Twitter.

Meer doen? Deze campagne zou zonder donaties van supporters niet bestaan. Greenpeace neemt namelijk geen overheidssubsidies aan, of geld van bedrijven. Met een kleine bijdrage van jou kunnen we ons blijven inzetten voor plasticvrije oceanen. Super als je meehelpt!

STATIEGELD HELPT

Veruit de meeste Nederlanders zijn voorstander van statiegeld. Gek genoeg heeft Nederland nu alleen statiegeld op grote PET-flessen. Teken de petitie, zodat er ook statiegeld op kleine flesjes en blikjes komt.

• Alleen Ekoplaza is voorstander van statiegeld. Aldi blijft neutraal. De andere supermarkten zijn tegenstander.
  • De vieze lobby van supermarkten is de belangrijkste reden waarom politici nog twijfelen aan statiegeld.
  • Met statiegeld verminderen we de hoeveelheid blikjes en flesjes in de natuur met 70 tot 90%.

IS JOUW SUPERMARKT VOOR OF TEGEN STATIEGELD

DEZE KANS MOETEN WE PAKKEN

Een halve liter frisdrank kun je binnen een half uur opdrinken, maar het plastic flesje blijft nog honderden jaren bestaan. We kunnen niet langer toestaan dat zeedieren het slachtoffer zijn van onze gewoonte om wegwerpverpakkingen te gebruiken. Statiegeld is een stap in de goede richting. 15 maart debatteert de Tweede Kamer over invoering van statiegeld op kleine blikjes en flessen. Dit is onze kans om ervoor te zorgen dat ze voor statiegeld kiezen.

Wat is jouw reden om deze petitie te tekenen?