Coca-cola flest de zee,
stop de plastic vervuiling

Ja, ik wil het zeeleven beschermen tegen plasticgigant Coca-Cola.

Aan: James Quincey, directeur Coca-Cola

Onze oceanen worden overspoeld door miljarden wegwerpflessen – groot én klein – zoals die van Coca-Cola. Al dat plastic bedreigt het zeeleven en komt via de voedselketen uiteindelijk ook op mijn bord terecht.

Coca-Cola produceert 110 miljard plastic wegwerpflessen per jaar. Omdat uw bedrijf zich wereldwijd fel verzet tegen goede oplossingen zoals statiegeld, houd ik Coca-Cola medeverantwoordelijk voor de plasticsoep in onze oceanen.

Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat de plasticsoep niet nóg groter wordt. Ik roep u daarom op om wegwerpplastic uit te faseren, te beginnen met meer recycling en hergebruik en door te investeren in alternatieven voor plastic.

TEKEN NU

Bedankt voor je handtekening !

Wij vinden het hoog tijd voor actie, jij ook? Voor €9.974 kan Greenpeace samen met supporters zoals jij een spannende actie op touw zetten. Elke bijdrage telt. Doe mee, we houden je op de hoogte!

Ja, ik doe mee

Vraag je ook je familie en vrienden om Coca-Cola te overtuigen?

Bedankt! Quickly order something here

Do something else than ask for donations but DO ask for sharing

BE COOL, GIVE MONEYS
Er bevindt zich al 150 miljard kilo plastic zwerfafval in onze oceanen. En elk jaar komt daar tot wel 12 miljard bij. Dat is een vrachtwagen vol plastic flessen, doppen, tasjes en andere troep per minuut! Terwijl jij je afval netjes recyclet, produceren bedrijven zoals Coca-Cola alleen maar meer nieuw wegwerpplastic. Plastic dat nóg meer schildpadden, walvissen en ander zeeleven in gevaar brengt.

Bekijk jouw heldenverhaal

Een monster bedreigt al het leven in onze oceanen. Ben jij degene die de strijd met de Rode Dood aandurft en het zeeleven redt? Klik op 'bekijk jouw persoonlijke video' en laat de held in je los.

BEKIJK JOUW PERSOONLIJKE VIDEO
De wegwerpindustrie is de bron van het plasticprobleem. Daarom beginnen we bij Coca-Cola, de grootste frisdrankproducent ter wereld. In zijn eentje produceert dit bedrijf jaarlijks 110 miljard nieuwe plastic wegwerpflessen - groot én klein. Dat zijn er 3.400 per seconde! Een groot deel daarvan belandt in verbrandingsovens, op stortplaatsen en in onze oceanen. Om de stroom van plastic zwerfafval naar onze oceanen te stoppen, moet Coca-Cola zijn plastic voetafdruk drastisch verminderen.
Een wereld zonder wegwerpplastic, dat is wat wij willen. Voor de miljoenen dieren die erdoor bedreigd worden - en ook voor jou, omdat je graag in een schone, groene wereld leeft. We eisen daarom van Coca-Cola dat het wegwerpplastic uitfaseert en investeert in duurzame alternatieven. Ook moet het zich niet langer verzetten tegen de wereldwijde invoering van statiegeld: meer recycling en hergebruik zijn cruciaal om onze oceanen te redden. Doe je mee?

Heb jij plasticvrije tips? Inspireer anderen!

Wat kun je nog meer doen

Doe een
donatie

maaltijdboxen

Met jouw financiële steun kunnen wij campagne voeren om de stroom van plastic zwerfafval naar onze oceanen nog sneller te stoppen.

Verpakkingsvrij shoppen

verpakkingsvrij

Ben je al die plastic wegwerpverpakkingen ook zo zat? Ga dan eens naar een van deze plasticvrije winkels:

Leven zonder plastic

plasticvrij

Op je werk, onder de douche, voor je trouwe viervoeter of 'on the go'. Met deze 39 tips wordt je leven een heel stuk minder plastic.

Message in a bottle

flessenpost

Laat Coca-Cola weten dat het tijd wordt om te stoppen met de productie van plastic ColaCrap. Geef Coca-Cola een koekje van eigen deeg met onze flessenpost-actie.

Doe mee en voer de druk op.
BEKIJK NOG MEER TIPS